جلوه های ویژه

جلوه های ویژه سینمایی امروزه در ساخت بیشتر فیلم‌های سینمایی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

داستان از آنجایی شروع شد که در سال ۱۸۵۶ فردی بنام اسکار رجلندر(Oscar Gustave Rejlander)، بخش های مختلفی از ۳۲ نگاتیو را در یک عکس با هم ترکیب کرد و اولین حقه ی تصویری بوجود آورد. در سال ۱۸۹۵ ﺁلفرد کلارک (Alfred Clark) برای اولین بار فیلمی را با استفاده از جلو های ویژه ساخت.

جلوه های ویژه شامل تمام تصاویر و صحنه هاییست که بصورت عجیب و غیرطبیعی در فیلم اتفاق می افتد.
ساخت آنها نسبت به بخش های دیگر فیلم متفاوت است. به عنوان مثال ماشینی قرار است پس از برخورد با یک پمپ بنزین، انفجار بسیار نهیبی را به پا کند یا شهری توسط موجوداتی عجیب الخلقه مورد حمله قرار بگیرد. حوادثی مانند سیل و زلزله به تصویر درآیند و مثال هایی از این دست که عملی کردن آنها نیاز به ابزار و مهارت های خاصی دارد.

 جلوه های ویژه (Visual Effects معروف به VFX)

تصاویری هستند که ساخت آنها در فضای واقعی بسیار گران و خطرناک و گاه غیرممکن است.
اجرای تکنیک هایی که برای ایجاد این تصاویر استفاده میشود با کمک نرم افزار های پیشرفته شبیه سازی، انیمیشن سازی و کامپیوتر های بسیار قدرتمند امکان پذیر است.
بعضی اوقات هم برای نمایان کردن یک صحنه بصورت واقعی تر، از ترکیب المان های جلوه های ویژه میدانی و بصری استفاده میشود.

جلوه‌ های ویژه سینمایی تولید فیلم ها را حرفه ای تر و هزینه ها را نسبت به گذشته کاهش داده است.

با توجه به پیچیدگی‌های فنی و هنری برای اجرای جلوه‌های ویژه ، اجرای چنین پروژه‌هایی نیازمند توانمندی و هنر بالایی است. که متخصصین “برنا تصویر رسانه” در انجام اینگونه پروژه موفق عمل کرده‌اند و با کوله باری از تجربه آماده همکاری در تولید این بخش از تولیدات تصویری می باشند.

ترکیب استفاده از تخصص تولید انیمیشن در تیم همکاران برنا تصویر به همراه جلوه های ویژه سینمایی امکان ساخت فیلم های سینمایی با فن‌آوری‌های خاص را فراهم نموده است.

جلوه های ویژه در ایران