“انیمیشن‌ ترکیبی “

انیمیشن های ترکیبی همان صنعتی است که به نظر اکثر کارشناسان، موفق شده نسل جدیدی از تخیل و خلاقیت را به دنیای سینما وارد کند.

این دنیای عظیم تفاوت خاصی میان کودکان با افراد مسن قائل نمی‌شود. این سبک همه مردم را حسابی تحت تاثیر قرار می‌دهد. با آغاز قرن بیست و یکم دورانی باشکوه برای استودیوهای تولید انیمیشن رقم خورد، که به آن‌ها کمک می‌کرد روایت‌های جدیدی را به تصویر بکشند.

انیمیشن های ترکیبی، تکنیک ترکیب و تلفیق تصاویـر انیمیشن و فیلم زنده (Live Action)، به شکل کاملاً واقعی و یا فانتزی است.

ایجاد صحنه‌های عظیم جنگ و برخوردها و یا تولید محصولات فانتزی ازجمله این سبک است. مانند وروجک و آقای نجار استفاده می‌شود. با کمی خلاقیت و نوآوری می توان برای تولید و خلق آثار بسیار زیبا، از تلفیق و ترکیب تصاویر تصویربرداری شده با تصاویر انیمیشنی استفاده کرد.

“جذابیت در انیمیشن ترکیبی”

برای جذابیت بیشتر فیلم‌ها سبک های مختلف را با هم ترکیب می‌کنیم. استفاده از گرافیک متحرک همراه با فیلم‌های لایو اکشن، از فیلم‌های پویانمایی یا فیلم‌های زنده بسیار موثرتر است.

برای ترکیب تصاویر رئال با انیمیشن سبکها و مدل‌های مختلفی وجود دارد. مثلا می توان از فضاها و لوکیشنهای واقعی تصویربرداری کرد، و بعد کاراکترهای سه بعدی و حتی دو بعدی را در این محیط انیمیت کرد.

و یا از بازیگر و کاراکتر واقعی با بکگراند سبز رنگ تصویربرداری کرد. پس از تولید فضاهایی با استفاده از طراحی دیجیتالی، بوسیله نرم افزارهای مخصوص این کار رنگ سبز زمینه را حذف کرد و فضاهای طراحی شده را جایگزین کرد. با این تکنیک که امروزه در سینما و حتی برنامه‌های تلویزیونی مورد استفاده قرار میگیرد. امکان خلق فضاهای بسیار زیبا و حتی رویایی را خواهیم داشت.

متخصصین ما نیز در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام داده‌اند که نمونه‌ای از آن را می توانید در زیر مشاهده کنید.

ساخت جلوه‌های ویژه – سینمایی سرگشته – با اجرای رسول گورکانی – سال 1390

انیمیشن ترکیبی – به سفارش جامعه زنان – کارگردانی حامد نجفی – 1398